UPSI + H1N1

H1N1 telah melanda di UPSI.pengumuman kuarantin telah dikuatkuasakan.kini semua pelajar dibenarkan pulang sehingga 8 hb ogos. pelbagai ragam yg dpt dilihat.ada yg suka. ada yang tidak.ada yg tidak kisah..ada yg jerit2 kegembiraan.tidak terfikirkah kita rakan2 yg sedang sakit demam???bukan jeritan suka yg mereka minta.tapi doa dan sokongan drpd kita semua.


wahai diri ini dan teman2..ini bukan satu penyakit yg saja2 dihantar oleh ALLAH.tetapi ini adalah satu tanda atau petunjuk dapd ALLAH utk kita sama2 muhasabah diri kita sepanjang kita menumpang di atas muka bumi ini.


cuba diri ini dan teman2 pandang ke belakang dalam hidup ini.renung kembali apa kebaikan dan kejahatan yg telah kita lakukan.apakah sudah cukup bekalan kita utk dibawa di hadapan ALLAH kelak???tepuk dada tanyalah IMAN..


sedarlah diri dan teman2 hidup di dunia ini cuma sementara dan pinjaman semata2.bila lagi kita hendak sedarkan diri??adakah bila sudah berkedut kulit?rambut semakin putih?kita dah ada penyakit??tapi bagaimana jika ALLAH pinjamkan nyawa ini sekejap sahaja.satu hari? satu jam? satu minit? satu saat??


sama-samalah kita renung kembali dan fikirkan hikmah disebalik penyakit yg ALLAH turunkan ini..

jgn lupa keluar pakai mask..
p/s: kepada atikah hussin dan atika azmi semoga kalian semua cepat sembuh..marilah kita semua berdoa dan solat hajat utk kesejahteraan dunia yg semakin tua ini..kepada teman2 yg lain jaga lah kesihatan.

2 comments:

nazrulshoppe said...

mask mahal...biar kena h1n1

Nur Khairina. said...

Fiza...pkai mask, jgn xpkai...huhu

Blog Widget by LinkWithin
 

MY VISITORS TODAY?