- BAGAIMANA ISLAM SEKARANG-

Dunia hari ini melihat ISLAM adalah terorist. Barat telah memainkan pelbagai propaganda supaya ISLAM dikenali sebagai agama penganas di mata dunia. ISLAM tidak lagi dipandang sebagai satu agama yang mulia. Negara-negara ISLAM dijajah. Imej Islam diperkotak-katikkan. Tetapi apa yang telah kita lakukan untuk ISLAM?Hanya berdiam diri? Tapi sampai bila? Benarlah umat ISLAM akhir zaman ibarat buih di lautan tetapi bila dilambung ombak pecah semuanya.



KEGANASAN DI SELATAH THAI










KEGANASAN DI PALESTIN












ISLAM DIHINA











‘‘Maka dengan sebab mereka mencabuli perjanjian setia mereka, dan mereka kufur ayat-ayat keterangan Allah, dan mereka membunuh Nabi-Nabi dengan tiada suatu alasan yang benar, dan mereka berkata: Hati kami tertutup. Bahkan Allah memeterai hati mereka disebabkan kekufuran mereka. Oleh itu mereka tidak beriman kecuali sedikit saja di antaranya.” (Surah al-Nisa: 155)

‘‘Mereka ditimpa kehinaan di mana saja mereka berada, kecuali dengan adanya sebab dari Allah dan adanya sebab daripada manusia. Dan mereka kembali mendapat kemurkaan Allah, dan mereka ditimpa kemiskinan. Yang demikian itu, disebabkan mereka ingkar akan ayat-ayat Allah, dan mereka membunuh Nabi-Nabi dengan tiada alasan benar. Semuanya itu disebabkan mereka derhaka dan melampaui batas.” (Surah Ali ’Imran: 112).


"Dan antara manusia, ada orang yang memilih serta membelanjakan hartanya untuk cerita dan perkara hiburan yang melalaikan, yang menyesatkan (dirinya dan orang ramai) daripada agama Allah." (Surah Lukman, ayat 6).

1 comments:

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

Islam itu dagang dan akan kembali dengan dagang, bergembiralah mereka yg dagang

Blog Widget by LinkWithin
 

MY VISITORS TODAY?