~ NUR KASIH VS KCB ~


Setelah tamatnya 26 episod dlm Nurkasih dan selepas ku lihat Ketika Cinta Bertasbih hatiku terdetik terdapat banyak perbezaan yg ku dapati antara dua cerita yg begitu popular kini.

Nur Kasih menceritakan kisah perkahwinan Nur Amina yg pada awalnya yg ditolak dan pada penghujungnya menemui kebahagiaan selepas terpaksa mengharungi pelbagai rintangan. Bagi aku cerita ni sangat menarik dr segi latar tempatnya.Berlatarkan sawah padi dan pemandangan yg amat cantik.Sudut pengambilan dramanya mmg susah didapati drpd cerita yg lain.Tetapi cara pelakon melakonkan watak itu yg aku memang tidak setuju. Terlalu banyak sangat pelukan.



Ketika Cinta Bertasbih pula mengisahkan cerita seorang pemuda yg belajar di Mesir dan berjaya mendapat keputusan yg cemerlang dalam pengajiannya. Namun cinta pemuda ini tidak kesampaian kerana sang bunga telah dilamar oleh sahabat baiknya.Dalam cerita ini aku dapat melihat kegigihan seseorang dalam melakukan sesuatu.Berbeza dengan cerita cinta yang dilakonkan di Malaysia.





Sahabat-sahabat ini adalah sedikit pendapatku mengenai kedua-dua cerita ini.  Sekiranya sahabat ingin berkongsi pendapat mengenai amat dialu-alukan.   

3 comments:

farah najwa said...

ni pule pendpt aku..dlm nur kasih adegan peluk tu kononnye nak tnjkkan adegan suami isteri. tp cm mmg byk kowt.ramai kecewa dgn endingnye yg sgt simple. yg KCB pule, bg aku mmg tiptop! xsabo nak tgu KCB 2.

pemelihara cahaya said...

tq najwa ats perkongsian pendapat.tp perlu ke adegan peluk memeluk walaupun suami isteri sedangkan hanya dlm cerita shj.

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

macam mne nak tgk KCB? dah kuar dvd? kat internet ade tak?

Blog Widget by LinkWithin
 

MY VISITORS TODAY?