SESUATU YG TIDAK DIINGINI

ini lah satu kejadian yg tidak akn aku lupakan..kejadian yg membuatkan abah banyak bersabar je ngan aku...terima kasih abah kerana simpan marahnya demi anaknya..( abah hanya tarik muka je )...takut aku...
nak tahu apa ceritanye????kisah yg x sedap ni terjadi semasa cuti semester..



aku mendapat panggilan telefon dr adikku yg ingin pulang ke rumah dari asrama.aku pn excited la nak g ambil kat sekolah die.pikir2 la nak gune kereta yg mana satu..so aku wat decission guna kereta HONDA ACCORD no plat NAE 9199. cz x penah drive kereta ni jauh lg.


aku pun undurkan la kereta yg warna hitam ni dr parking..ntah cam mane kaki tertekan minyak....tiba-tiba sesuatu yg aku ingin telah berlaku..PANG!!!!!kereta ni langgar kereta pak li ( bapa saudaraku)..kuat bunyi nya..cuak nye....apa nak buat????
kalo nak tgk betapa teruknye kerosakan yg telah aku lakukan tgklah pic2 kat bwh ni..
nak tahu bape kos kene ganti???ratus gak la...nasib baik time tu abahku tiada kat rumah. ada kursus kat jb..kalo x time2 tu gak aku kena..sempat la lg aku doa supaya abahku x marah sgt..redha je apa yg anak die dah wat...mntak abahku pikir benda dah nak jd..hehehhehe
ahad tu abahku pulang ke rumah.umiku dah beritahu pasal accident tu ( accident la sgt ). tak nak abah terkejut sgt tengok kereta kesayangan dia..huh...masam je muka abahku..aku pulak takut nak g minta maaf..buat x tahu je la..malam tu abah terus masuk bilik tidur kot..mungkin penat drive dr jb..( sangka baik ).Alhamdulillah...esoknye ok je..
lupa lak nak cerita pasal pak saudaraku..aku minta maaf dr pak li..selamat die ok ja.( tp tak tahu la dalam hati kn)..byr la sikit atas kerosakan yg aku dah wat.nasib baik kereta die x teruk sgt.. ( bg aku yg x tahu ape2 ni kate x teruk tp x tahula bg die ).huuhuhuu..

beberapa hari kemudian...
keputusan exm pun keluar..hubungan aku ngan abah semakin baik..ALHAMDULILLAH result aku ok dan menggembirakan abah..nak tahu apa abah ckp ngan aku??


abah: cam ni abah belanja la along..

along: x pe la..duit yg abah nak belanja tu ganti balik duit kerosakan kereta abah.

abah : bagus jugak cam tu..hehehehehhee

itu lah kisah yg berlaku semasa cuti semester.sebenarnya kejadian2 yg berlaku itulah yg membuatkan hubungan seorang bapa dan anaknya semakin bahagia.akhir kata terima kasih abah kerana selama ini menjaga anakmu..ALONG SAYANG ABAH!!!!

p/s: bacalah doa sebelum menaiki kenderaan dan berhati-hatilah keluar parking. ;)~~~





kereta kesayangan abah



abes terkopak...



1 comments:

nazrulshoppe said...

selalu la drive keta. :P

Blog Widget by LinkWithin
 

MY VISITORS TODAY?